تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
4

کارگاه فنی تخصصی گروه های کارشناسی مدیریت ایستگاه های سنجش منابع آب و هواشناسی خوزستان برگزار شد

  • کد خبر : 7758
  • 27 اردیبهشت 1402 - 14:19
کارگاه فنی تخصصی گروه های کارشناسی مدیریت ایستگاه های سنجش منابع آب و هواشناسی خوزستان برگزار شد
نظر به نقش کلیدی و حیاتی شبکه سنجش منابع آب و هواشناسی سازمان آب برق خوزستان، کارگاه یک روزه تخصصی آموزشی با هدف ارتقای آمادگی تیم های پشتیبان شبکه سنجش منابع آب در محل آمفی تئاتر سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، مدیر دفتر ایستگاه سنجش منابع آب در ابتدا گزارشی از عملکرد دفتر ایستگاه های سنجش منابع آب به‌خصوص در سالهای اخیر و نقش آن در مدیریت بحران‌های خشکسالی و سیلاب ارائه و از افزایش ۲ برابری فعالیت‌های تعمیرات، نگهداری ایستگاه‌های سنجش و اندازه گیری داده‌ها در در ۲ سال اخیر خبر داد.

عبدالمحمد بشیری، توسعه و ارتقای سامانه‌های هشدار در سیستم های منابع آب، توسعه و ارتقای سامانه ها و فرایندهای صحت سنجی اطلاعات، کاهش فرایند صحت سنجی از دوره یک‌ساله به صحت سنجی برخط، توسعه و ارتقای سامانه تعمیرات پیشگیرانه ایستگاه ها، ارتقای توان و دانش کارشناسان نرم افزار و الکترونیک به منظور تعمیرات تجهیزات پیچیده در کمترین زمان ممکن تنها گوشه ای از اقدامات ویژه این دفتر برشمرد.

در ادامه معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان ضمن تشکر از خدمات ارزنده دفتر ایستگاه های سنجش منابع آب، حفظ استانداردهای نگهداری و بهره برداری از شبکه سنجش در بالاترین سطح ممکن را یک ضرورت برشمرد.

علی شهبازی ضمن تبیین نقش کلیدی شبکه سنجش منابع آب و هواشناسی سازمان آب و برق خوزستان در مدیریت موفق خشکسالی و سیلاب در سال‌های اخیر، حفظ پایداری، افزایش دقت و توسعه شبکه سنجش را ارکان اصلی مدیریت شبکه سنجش و بهینه سازی شبکه سنجش بر پایه شاخص های ذکر شده را از اولویت های برنامه عملیاتی سال جاری ذکر کرد.

به گزارش سدپرس شبکه سنجش منابع آب و هواشناسی سازمان آب وبرق خوزستان در برگیرنده ۳۱۰ ایستگاه سنجش بوده که گسترده مکانی آن در ۹ استان و حوضه های آبریز کرخه، کارون بزرگ و زهره جراحی است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=7758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x