تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0
پیشاهنگ خبر داد:

ایران در میان ۵ کشور دارای فناوری ساخت قطعات نیروگاهی/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۱۶ برابر افزایش یافته است

  • کد خبر : 5935
  • 23 بهمن 1401 - 11:49
ایران در میان ۵ کشور دارای فناوری ساخت قطعات نیروگاهی/ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۱۶ برابر افزایش یافته است
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ایران به جمع پنج کشور دارنده فناوری ساخت قطعات نیروگاهی پیوسته است، گفت: تنها در پنج سال اخیر بیش از ۷۲۴ هزار قطعه نیروگاهی توسط متخصصان داخلی ساخته و در نیروگاه‌های تولید برق مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان حضور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و بازدید از غرفه دستاوردهای صنعت تولید برق ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشورمان نسبت به ابتدای انقلاب با رشد ۱۶ برابری به ۷۳ هزار و ۶۹۵ مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: قرارگیری ایران در میان ۱۰ کشور برتر دارای نیروگاه‌های حرارتی جهان، ساخت داخل ۹۵ درصد قطعات صنعت نیروگاهی و پیوستن ایران به جمع پنج کشور دارای فناوری ساخت قطعات نیروگاهی از دیگر دستاوردهای این صنعت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی، ایران را جزو پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی در جهان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور توسط بخش برق وزارت نیرو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان صنعت برق کشور در این‌ سال‌ها موفق شدند توربین گازی متعلق به شرکت جنرال الکتریک آمریکا را که سه ساعت در آتش سوخته و به گفته کارشناسان سازننده آن دیگر قابل بهره‌برداری نبود مجددا بازسازی و وارد مدار تولید برق کشور کنند.

وی با اشاره به قطعات مستقر در غرفه شرکت برق حرارتی، اظهار داشت: برخی از این قطعات متعلق به شرکت جنرال الکتریک آمریکاست که با وجود مانع تراشی‌های آمریکا برای ساخت مشابه آن، توسط کارکنان صنعت برق کشور ساخت داخل شده و از حدود یک سال و نیم گذشته در نیروگاه بعثت در در مدار تولید قرار گرفته است.

وی افزود: این توربین علاوه بر های تک بودن دارای ۱۰ هزار پره است که همگی توسط مهندسان ایرانی ساخت داخل شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی بیان کرد: متخصصان صنعت برق ایران با تعمیر توربین‌های آمریکایی و آلمانی در کشور عراق، موفق به جلب اعتماد آنها و پذیریش سفارش تعمیرات از کشورهای همسایه شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و زحمات کارکنان صنعت برق کشور از ابتدای انقلاب تاکنون که زیر بمباران واحدهای نیروگاهی در طول جنگ تحمیلی نیز متوقف نشده است، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات  زیادی که بر سر راه پیشرفت صنعت برق کشور وجود داشت، در حال حاضر نیمی از نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=5935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x