تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
2
در نشست مدیران صنعت برق خوزستان با نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس مطرح شد؛

وضعیت برق شهری و روستایی در شهرستان مسجدسلیمان متحول شده است

  • کد خبر : 12992
  • 26 خرداد 1403 - 9:24
وضعیت برق شهری و روستایی در شهرستان مسجدسلیمان متحول شده است
در پنج سال گذشته با اقدامات اساسی و حجم بالای سرمایه گذاری در صنعت توزیع برق خوزستان، شبکه برق شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل متحول شده و شاهد تامین برق مطمئن و پایدار در تمامی حوزه های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی هستیم.

در پنج سال گذشته با اقدامات اساسی و حجم بالای سرمایه گذاری در صنعت توزیع برق خوزستان، وضعیت برق شهرستان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل متحول شده و شاهد تامین برق مطمئن و پایدار در تمامی حوزه های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی هستیم و این در حالی است  که شرایط خاص جغرافیایی و وضعیت جوی اقلیمی خوزستان باعث شده تا سرانه مصرف برق در استان خوزستان ۴ برابر متوسط کشوری باشد اما با تلاش های جهادی مجموعه صنعت توزیع برق خوزستان، این امر وقفه ای در تامین برق مطمئن و پایدار ایجاد نکرده است.

علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در نشست با رضا جباری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان و سایر مدیران این صنعت برگزار شد؛  گفت؛ مناطق مورد اشاره تا پیش از این از فرسودگی شبکه و عدم تامین برق روستایی رنج می بردند اما با کار و تلاش شبانه روزی و سرمایه گذاری های کلانی که در حوزه توزیع انجام شده، در حال حاضر تمامی روستاهای دارای شرایط این شهرستان ها برقدار شده اند.

خدری تصریح کرد: سخت گذر بودن مسیرها و فواصل طولانی بین روستاها شرایط را برای تامین برق روستایی به شدت دشوار کرده بود به طوری که در شهرستانی مانند اندیکا با وسعتی برابر با ۲۶۰۰ کیلومتر مربع؛ کار تامین برق و خدمات رسانی به این شهر و روستاهای توابع آن به سختی اما با موفقیت انجام شد و این در حالی است که مساحت شهرستان اندیکا به تنهایی برابر با چند کشور اروپایی است.

در این نشست که فرمانداران و روسای برق شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اقدامات برق رسانی در شهر و روستا توسط فرمانداران ارائه شده و خدمات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از سوی آن ها مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه پیمان مولایی فرماندر مسجدسلیمان؛ با بیان اینکه در سال های قبل، وضعیت برق در این شهرستان ناپایدار بود، اظهار کرد: اما امروز شاهد تغییرات اساسی در بهبود پایداری هستیم.

مولایی با بیان این که کارهای بزرگی در این منطقه انجام شده؛ افزود: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در بحث تامین برق روستایی فوق العاده عمل کرده است. همچنین امرالله نوذری فرماندار اندیکا نیز گفت،  در سال های اخیر با اقدامات جهادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و همکاران وی، تمام مناطق تحت پوشش شهرستان اندیکا به ویژه حوزه روستایی با پیشرفت های مهمی روبرو شده است و اکنون هیج روستای دارای شرایط که بی برق باشد در این منطقه وجود ندارد

رضا جباری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل نیز در پایان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای اجرای سریع تر طرح های توسعه شبکه برق، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته بر حمایت از صنعت برق خوزستان تاکید کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=12992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x