تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

گام ۸۶۰۰ مگاواتی تعمیرات نیروگاهی برای پایداری شبکه برق کشور

  • کد خبر : 11158
  • 24 دی 1402 - 14:44
گام ۸۶۰۰ مگاواتی تعمیرات نیروگاهی برای پایداری شبکه برق کشور
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به فعالیت این مجموعه در ۴۱ پروژه تعمیراتی و پشتیبانی فنی و مهندسی نیروگاهی به ظرفیت هشت هزار و ۶۷۲ مگاوات در کشور، گفت: این فعالیت‌ها در قالب برنامه تقویت آمادگی و ارتقای توان نیروگاهی به صورت بی‌وقفه در حال اجرا است.

به گزارش سد پرس ،مسعود مرادی با اعلام این خبر، افزود: هر ساله و پس از گذر از پیک مصرف برق تابستان، تقویت واحدهای نیروگاهی از محل تعمیرات و ارتقای آمادگی آنان مهم‌ترین برنامه صنعت برق حرارتی کشور است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و به تبع آن شروع زود هنگام پیک مصرف برق در سال آینده، تعمیرات و تقویت آمادگی نیروگاه‌های کشور با تمرکز و جدیت مضاعفی دنبال می‌گردد. از این رو این شرکت به عنوان متولی بخش غالبی از تعمیرات و آماده‌سازی مولدهای کشور نیز در امتداد همین رسالت، تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به فعالیت این مجموعه در ۴۱ پروژه تعمیراتی و پشتیبانی فنی و مهندسی نیروگاهی به ظرفیت هشت هزار و ۶۷۲ مگاوات در نقاط کشور، اضافه کرد: این فعالیت‌ها در قالب برنامه تقویت آمادگی و ارتقای توان نیروگاهی کشور سیاست‌گزاری شده و توسط این شرکت به صورت بی‌وقفه در حال اجرا است.

مرادی به فعالیت شبانه‌روزی کارگروه‌های تخصصی این شرکت در نیروگاه‌های مبدا و کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: به اعتبار اعتماد صنعت نیروگاهی به دانش و توان کارکنان متخصص شرکت، هم اکنون پروژ‌های مهمی در راستای ارتقای آمادگی و رفع موانع فنی تولید در نیروگاه‌های کشور نظیر نیروگاه سیکل‌ترکیبی یزد، شازند، ایرانشهر، شریعتی، شهید رجایی، شهید منتظری، شیروان و ده‌ها نیروگاه مهم کشور و همچنین پست‌های برق منطقه‌ای تهران و خوزستان در حال انجام است.

وی در پایان تاکید کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی با برخورداری تجربه، توان تخصصی و ظرفیت‌های بالای سخت‌افزاری ونرم‌افزاری در تلاش برای رفع چالش‌های فنی و پایداری تولید نیروگاه‌های کشور است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x