تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

پروژه اتصال خط لوله گازوئیل به نیروگاه نکا افتتاح شد

  • کد خبر : 4684
  • 27 آذر 1401 - 12:27
پروژه اتصال خط لوله گازوئیل به نیروگاه نکا افتتاح شد
معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: پروژه اتصال خط لوله سوخت گازوئیل به نیروگاه نکا افتتاح و امکان استفاده از گازوئیل توسط خط لوله برای بلوک سیکل‌ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا فراهم شد.

به گزارش سدپرس، محمد رمضانی با اشاره به مشکلات کشور در بخش تولید و حمل و نقل حامل‌های نفتی، افزود: با اجرای این طرح سالانه هزینه بیش از سه میلیارد تومان برای حمل سوخت از طریق نفتکش‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با اقدامی جهادی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن(کمتر از یک هفته) به پایان رسیده است، تاکید کرد: اجرای این طرح موجب استفاده پایدار از نفت گاز برای تولید برق در نیروگاه نکا و گامی مهم در راستای حفظ محیط زیست و کاهش خطرات جاده‌ای با توقف بیش از دو هزار فقره تردد کامیون‌های نفت‌کش در مسیر جاده ساری به نیروگاه خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم را با همکاری همه جانبه وزارت نفت توانسته‌ایم در بخش خانگی و تجاری بدون قطعی برق و در بخش صنایع طی هماهنگی با وزارت صمت و صنایع بزرگ کشور با جابجایی ساعت مصرف انرژی با رضایت نسبی سپری کنیم.

وی نیاز مصرف برق استان مازندران را حدود پنج هزار مگاوات برشمرد و افزود: در حال حاضر در این استان با ناترازی دو هزار مگاواتی مواجه هستیم که بایستی این رقم از طریق احداث واحدهای جدید، مدیریت مصرف و تامین برق از استان‌های همجوار جبران شود.

رمضانی عنوان کرد: برای جبران این ناترازی برنامه احداث یک بلوک سیکل‌ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در مجاورت نیروگاه فعلی نکا، تبدیل واحدهای گازی نیروگاه علی‌آباد به سیکل‌ترکیبی و رشد ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت آن به همراه احداث یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان محمودآباد در دستور کار شرکت مادر تخصصی برق حرارتی است تا شاهد تامین برق پایدار و مطمئن‌تر در این استان باشیم.

معاون توسعه‌ طرح‌های برق حرارتی با اشاره به نقش پر رنگ اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها در کاهش مصرف بخش خانگی و مشارکت بالای چهل درصدی مردم در مدیریت مصرف برق، گفت: ملت ایران همواره در بحران‌ها در کنار یکدیگر بوده‌اند و این یک فرصت است که جا دارد مشکلات تامین سوخت کشور را از طریق اطلاع‌رسانی صادقانه با آن‌ها در میان بزاریم و شاهد همکاری همه جانبه مردم باشیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم مشکلات تامین سوخت روزهای پیش رو را نیز همانند روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال با موفقیت سپری کنیم .

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x