تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 23 February , 2024
0
وزیر نیرو در جشنواره ارزیابی روابط‌عمومی‌های صنعت آب و برق:

مهم‌ترین رکن مدیریت مصرف آب و برق کشور رسانه است/ رشد قابل قبول تولید محتوا در روابط عمومی‌های صنعت آب و برق

  • کد خبر : 11261
  • 04 بهمن 1402 - 13:36
مهم‌ترین رکن مدیریت مصرف آب و برق کشور رسانه است/ رشد قابل قبول تولید محتوا در روابط عمومی‌های صنعت آب و برق
وزیر نیرو با بیان اینکه مهم‌ترین رکن مدیریت مصرف آب و برق کشور رسانه است، افزود: در دو سال گذشته رسانه و فعالیت روابط عمومی‌ها نقش موثری در مدیریت مصرف آب و برق کشور داشته‌اند.

به گزارش سد پرس ،علی اکبر محرابیان” امروز، سه‌شنبه در دومین جشنواره ارزیابی روابط‌عمومی‌های صنعت آب و برق گفت: در دو سال گذشته و همسو با فعالیت‌های مدیران و مهندسان صنعت آب و برق در خدمت‌رسانی به مردم، روابط عمومی‌ها نیز حضور اثربخشی به ویژه در حوزه همراه‌سازی افکار عمومی با اقدامات وزارت نیرو داشتند.

وی بیان کرد: به طور کلی هر شهروند ایرانی از ابتدای تولد تا پایان زندگی با اقدامات و خدمات وزارت نیرو در حوزه‌های تامین آب و برق و صنعت آب و فاضلاب درگیر هستند و به همین دلیل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین فعالیت‌ها در این حوزه‌ها برای عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

محرابیان اضافه کرد: امروزه صنعت آب و برق کشور در حالی با بالاترین سطح کیفیت به خدمات‌رسانی به مردم مشغول است که از آن‌سو می‌بینیم جریان‌های رسانه‌ای معاند تلاش دارند با استراتژی‌های متنوع خود ضمن کوچک نمایی اقدامات صورت گرفته و خدمات در حال ارائه، همچنین به بزرگ‌نمایی اندک مشکلات موجود بپردازند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه صنعت برق کشور پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بود و از نیرو‌های داخلی در ابتدایی‌ترین فعالیت‌های نیروگاهی هم استفاده نمی‌شد، ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار داریم که صنعت برق کشور جزو ۴ یا ۵ کشور برتر جهان قرار دارد و در حوزه‌های مختلف اعم از احداث شبکه، خطوط انتقال برق و تولید برق در مقایسه با بسیاری از کشور‌های جهان پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم قابل توجهی از صادرات فنی و مهندسی کشور به خارج از کشور مرتبط به صنعت آب و برق است، به سفر اخیر مدیران عالی وزارت نیرو به کشور تاجیکستان اشاره کرد و تصریح کرد: در بازدیدی که در کشور تاجیکستان از بزرگ‌ترین سد و نیروگاه برقابی جهان با ۳۳۰ متر ارتفاع، گنجایش ذخیره سازی ۱۴ میلیارد متر مکعب آب، ۱۰۰ کیلومتر تونل و ظرفیت تولید برق ۳۶۰۰ مگاوات داشتیم، مشاهده کردیم که ۵ شرکت مهندسی و فنی ایرانی در حال فعالیت در بخش‌های مختلف فرایند ساخت و راه‌اندازی این سد و نیروگاه هستند که بیانگر توانمندی بالای مهندسان ایرانی در دو صنعت آب و برق در حال حاضر است.

محرابیان همچنین با یادآوری این که در حال حاضر برخی شرکت‌های مهندسین مشاور کشور در صنعت آب و برق به بیش از ۶۰ کشور جهان صادرات دارند، اظهار داشت: همه موفقیت‌ها و افتخارات کشور در دو بخش آب و برق در حالی رقم می‌خورد که از آن‌سو جریان‌های رسانه‌ای معاند نهایت تلاش خود را برای پنهان نگاه داشتن این موفقیت‌ها به کار بسته است.

وزیر نیرو در همین خصوص بیان کرد: دشمن در حالی به کوچک‌نمایی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های صنعت آب و برق کشور و بزرگ‌نمایی اشکالات کوچک مشغول است که در حال حاضر طول شبکه‌ها و خطوط انتقال برق کشور به بیش از یک میلیون کیلومتر رسیده است و ایجاد اشکال جزئی در این حجم از خدمات آن هم به واسطه برخی حوادث همانند سیل، طوفان، بارندگی و … یک امر عادی است.

وی با اشاره به آمار و اطلاعات جهانی از وضعیت حادثه در شبکه‌های برق کشور‌های جهان اضافه کرد: بر اساس آمار و مستندات بین المللی ایران طی ۲ سال گذشته هیچگاه جزو ۲۰ کشور دارای حادثه برق زیاد نبوده است و این در حالی است که کشور آمریکا همواره جزو ۵ کشور جهان است که دچار حادثه برق می‌شود.

محرابیان با بیان این نکته که در برخی حوادث برقی کشور آمریکا بیش از یک میلیون مشترک دچار قطعی برق می‌شوند و تنها در یک حادثه بیش از ۷۰۰ هزار مشترک به مدت ۱۰ روز بدون برق بودند، اظهار داشت: انتشار گسترده اخبار قطعی برق در یک روستا یا یک منطقه کوچک شهری کشور ایران در رسانه‌های خارجی در حالی اتفاق می‌افتد که آن‌ها حوادث مهمی مانند قطع برق ۱۰ روزه برای ۷۰۰ هزار مشترک آمریکایی را پوشش رسانه‌ای چندانی نمی‌دهند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین رکن مدیریت مصرف آب و برق در کشور رسانه است، ادامه داد: فعالیت‌های صورت پذیرفته در روابط عمومی‌ها و استفاده از فضای رسانه‌ای باید به گونه‌ای پیش برود که ضمن افزایش حداکثری همراهی مردم و افکار عمومی با برنامه‌های مدیریت مصرف، همچنین نگرانی در خصوص تامین پایدار آب و برق در جامعه ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ارائه بالاترین خدمات به مردم با کمترین هزینه‌ها تصریح کرد: اینکه در دو سال گذشته وزارت نیرو به دنبال مدیریت مصرف آب و برق و بهینه‌سازی مصرف رفته است، حاصل این نگاه است که باید بالاترین خدمات قابل ارائه را با کمترین هزینه‌ها در اختیار عموم مردم قرار داد.

محرابیان در همین خصوص بیان کرد: مدیریت مصرف برق بخش‌های مختلف اعم از صنایع، کشاورزی، اداری و خانگی و جابجایی بار صورت گرفته در فصل گرم سال در همین راستا اتفاق افتاد که حاصل آن این بوده است که ضمن افزایش میزان برق تحویلی به صنایع در فصل گرم سال و افزایش تولید همچنین از بروز خاموشی در بخش خانگی جلوگیری شد.

وزیر نیرو در ادامه به افزایش میانگین برق مصرفی صنایع در فصل تابستان در مقایسه با فصل پاییز اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است میزان برق مصرفی صنایع در ۱۳ مرداد سال جاری از میزان برق مصرفی در تاریخ ۵ آذر که صنعت برق هیچ محدودیتی نداشت، بیشتر بود که همین موضوع نشان می‌دهد در تابستان مدیریت مصرف برق به ویژه در بخش صنایع به بهترین شکل انجام شد.

محرابیان اضافه کرد: در دی ماه سال جاری میزان مصرف برق صنایع ۲۰ درصد نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش داشت که این رقم برای صنایع فولادی و سیمانی به ۲۹ درصد می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد تولید محتوا در حوزه روابط عمومی‌ها اشاره کرد و افزود: رشد تولید محتوا نیز در روابط عمومی‌های صنعت آب و برق قابل قبول است.

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق پیرامون برنامه‌ها و خدمات وزارت نیرو توسط روابط عمومی‌ها ادامه داد: با تولید محتوا‌های رسانه‌ای مناسب و انتشار وسیع اخبار و اطلاعات صحیح و دقیق در بستر‌های مختلف رسانه‌ای باید تلاش کرد تا مانع شیوع هرگونه شایعه و خبر دروغ که باعث ایجاد نگرانی در جامعه می‌شود، شد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: لازم است برای موفقیت هرچه بیشتر روابط عمومی‌ها و میزان اثربخشی فعالیت آن‌ها از ظرفیت رسانه‌ها و متخصصان به صورت حداکثری استفاده شود تا در نتیجه این اقدامات میزان مشارکت و همراهی مردم با برنامه‌ها و اقدامات وزارت نیرو نسبت به گذشته بیش از پیش افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.