تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس :

ممنوعیت احداث سد در کشور

  • کد خبر : 1720
  • 16 بهمن 1400 - 10:54
ممنوعیت احداث سد در کشور
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سراسر کشور ممنوعیت احداث سد وجود دارد.

مصطفی طاهری با بیان اینکه بارها گفته شده که یکی از عقب‌ماندگی‌های استان در تامین آب پایدار است، اظهار کرد: برای جبران این کمبود، سال‌ها از منابع آب زیرزمینی استفاده شده، به طوری که ۸۰ درصد آب شرب استان از آب چاه‌ دشت‌های ممنوعه و سفره‌های آب زیرزمینی است.

وی دشت ممنوعه را دشتی مرده عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد آب صنعت استان نیز از آب چاه‌های ممنوعه تامین می‌شود که سبب فشار مضاعف بر روی سفره‌های آب زیرزمینی شده و سالانه عمق آب کمتر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل و بلندمدت، کسری تراز آبی داریم، ادامه داد: اولویت اول این است که بتوان در راستای ایجاد آب پایدار، ذخیره‌سازی در سدها را انجام داد و باید برای ذخیره‌سازی بارش‌های اخیر حداکثر تلاش را انجام دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با اشاره به سدسازی به عنوان راهکاری برای ذخیره‌سازی آب، تصریح کرد: در گذشته مجوز سدسازی به راحتی صادر می‌شد ولی در آن زمان مجوزهای لازم برای استان اخذ نشده و حال در همه کشور ممنوعیت احداث سد داریم، هر چند علی‌رغم این محدودیت‌ها، مجوز مطالعه چند سد کوچک معیشتی صادر شده است.

طاهری با بیان اینکه خوشبختانه گفتمان و مطالبه در رابطه با آب وجود دارد، یادآور شد: فصل تنش آبی آب جزو سرفصل‌های پربودجه ۱۴۰۱ است و افزایش زیادی نسبت به بودجه امسال دارد و در بخشی از استان زنجان نیز شامل تنش آبی می‌شود که می‌تواند سهمی از این بودجه داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حق‌آبه یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان است که پیگیر آن هستیم که در این راستا نامه‌نگاری‌های مربوطه انجام شده است و امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=1720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x