تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
5
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد:

فراگیری نظارت حراست‌ها بر تمامی شئونات هر سازمان

  • کد خبر : 7742
  • 26 اردیبهشت 1402 - 13:55
فراگیری نظارت حراست‌ها بر تمامی شئونات هر سازمان
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران وظیفه حراست در هر سازمان را بسیار مهم و حساس برشمرد و گفت: مجموعه حراست با هدف مراقبت و صیانت از سازمان تشکیل شده و هر آنچه که به سازمان مربوط شده و تمام مسائلی که در درون آن روی می‌دهد، به نوعی به حراست به عنوان حافظ و ناظر سلامت سازمان مربوط می‌شود که می‌تواند در چارچوب قوانین و مقرارت و موازین از پیش تعیین شده اعمال نظر کند.

به گزارش پایگاه خبری سدها و نیروگاه های ایران (سدپرس)، محمد جوانبخت در نشست تخصصی مدیران حراست صنعت آب کشور از سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مولفه‌ها برای تحقق اهداف هر سازمانی، یاد کرد و افزود: سلامت و رفتار درست کارکنان، چه از درون و چه از بیرون سازمان همواره مورد تهدید است و اگرچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان همواره مورد طمع و دسیسه دشمنان سرسخت قرار گرفته اما معتقدم تهدیدهای درون سازمانی به مراتب خطرناک‌تر از تهدیات بیرونی است چرا که رفتار کارشکنانه درون سازمانی شبیه موریانه آرام و بی صدا عمل کرده و ویران‌کننده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع ایران با تاکید بر اینکه هیچ چیز در یک سازمان نباید از منظر حراست دور باشد، افزود: تمام مسائل مربوط به صنعت آب حتی آن اتفاقاتی که در دورترین نقاط کشور روی می‌دهد، از کمبود آب کشاورزی گرفته تا برداشت‌های غیرمجاز آب و… همه به حراست مربوط می‌شود چرا که در برقراری امنیت جامعه موثر، دخیل و اثرگذار است. به ویژه اینکه تعداد افراد متقاضی آب با رشد جمعیت افزایش یافته و شیوه مطالبه‌گری در جامعه متاثر از فعالیت شبکه‌های اجتماعی به شدت نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی به شیوه انتخاب صالح اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب مدیران باید با حساسیت زیاد صورت گیرد. حق طبیعی و قانونی مجموعه حراست است که صلاحیت افراد را بر اساس ضوابط و قوانین و مقرره‌های تعیین شده بررسی کند. انتظار دارم که حراست‌ها در این مسیر مشاور، معاون و کمک‌کار مدیر بوده تا ضمن جلب اعتماد  مدیر، محیط سازمان را  امن‌تر کنند.

جوانبخت با بیان اینکه مطابق آموزه‌های دینی و توصیه‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی، تشریفات آفت یک حکومت است، ‌افزود:  اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تمام افتخار مدیران این بود که به دور از تشریفات کار و به کشور خدمت می‌کردند. تاکید می‌کنم که حراست‌ها نظارت کنند که مدیران صنعت آب در حد متعارف و قانونی از امکانات دولتی بهره‌مند باشند و زیر بار استفاده مدیران از خودرو امکانات پیمانکاران و مشاوران طرف قرارداد که ذلت‌بارترین نوع بهره‌مندی و برخورداری از امکانات است، نروند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: ابدا کسی حق ندارد از امکانات سازمان برای خانواده‌اش استفاده کند اگر در شرکتی این موضوع گزارش شود، ‌من آن را مماشات حراست می‌دانم. باید به این موضوع حساس بوده و اخطار قرمز بدهید و اطمینان داشته باشید که با این قبیل اقدامات به طور قاطع برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حراست برای کمک به سالم‌سازی سازمان برخی مواقع باید از حقوق قانونی خود در استفاده از امکانات دولتی نیز بگذرد، اظهار داشت: اگر قرار است مدیران از امکانات سازمان برای موارد شخصی استفاده نکند، خود همکاران حراست باید متعهد به این مقرره باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط حاکم بر وضعیت منابع آبی کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت آب در کشور در موقعیت خاصی قرار دارد که تنها به خشکسالی و تغییر اقلیم باز نمی‌گردد،‌ برخی مسائل و عوامل دخیل در پدیدار شدن شرایط کنونی به مدیریت ناصحیح گذشته دور به ویژه در موضوع جانمایی صنایع و استقرار جمعیت در صد سال گذشته مربوط می‌شود.

«مجید ربیعی»، رئیس مرکز حراست وزارت نیرو در این نشست با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد در کشور اظهار داشت: پس از قدرت نظامی و امنیتی در  یک کشور، اقتصاد مهمترین رکن قدرت به شمار می‌رود و بر همین اساس نزدیک ۱۶ سال است که مقام معظم رهبری سال را به نام سال اقتصادی نام گذاری می‌کنند تا در حوزه اقتصادی بتوانیم نقش موثرتری ایفا کرده و در این حوزه موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

«علی بهمنش» مدیرکل حراست شرکت مدیریت منابع آب در این نشست با تشریح عملکرد حراست صنعت آب کشور در سال گذشته، اظهار داشت: نظارت و صیانت پیشگیرانه و عالمانه همراه با ارتقای سطح توانمندی فنی و بصیرتی همکاران حراستی در سال جاری به عنوان یک راهبرد اصلی پیگیری و دنبال خواهد شد.

«اتابک جعفری» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این نشست با تاکید بر ضرورت هم‌آهنگی و هم‌افزایی مدیران بخش‌های آب و آبفا، بیان کرد: در هر نقطه‌ای از کشور که این هماهنگی و انسجام میان مدیران این دو بخش وجود داشته شاهد پیشبرد مطلوب برنامه‌های صنعت و اراده خدمت به ذی‌نفعان بوده‌ایم و در اندک موارد وجود اختلاف نظر و یا ناهماهنگی در حوزه‌های آب و آبفا روند مدیریت و خدمات رسانی با چالش‌هایی مواجه شده است.

به گزارش سدپرس، در ادامه این نشست که با شعار حراست اثرگذار، پاسخگو و تصمیم‌ساز برگزار شد،‌ با حضور معاون وزیر در امور آب و آبفا، از مدیران برتر حراست صنعت آب کشور قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=7742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x