تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

عملیات کنترل نشتی روغن تجهیزات نیروگاه و بازیافت روغن های دور ریز نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد

  • کد خبر : 4595
  • 20 آذر 1401 - 15:28
عملیات کنترل نشتی روغن تجهیزات نیروگاه و بازیافت روغن های دور ریز نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد
مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از اجرای عملیات کنترل نشتی روغن تجهیزات نیروگاه و بازیافت روغن های دور ریز نیروگاه دوم شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش سدپرس، فرزاد جونعلی وند با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به اینکه در گذشته به علت نشتی های فراوان در تجهیزات و آلودگی ناشی از مخلوط شدن آب و ذرات در روغن از لحاظ اقتصادی هزینه های زیادی بابت تهیه و خرید روغن برای شرکت در بر داشته است.

وی افزود: در همین راستا کارشناسان با بررسی های لازم در یک اقدام موفق با کنترل و رفع نشتی های روغن از تجهیزات نیروگاه و بازیافت روغن های آلوده در کف مخازن و تجهیزات باعث کاهش سالیانه مصرف روغن شده و به تبع هزینه های اقتصادی خرید روغن کاهش پیدا کرده است.

جونعلی وند بیان کرد: در این عملیات روغن های آلوده جمع آوری شده پس از یک مرحله تصفیه با فیلتراسیون پرتابل به درون مخزن نصب شده در مجاورت دستگاه تصفیه روغن (الفا لوال) منتقل شده و سپس با حذف آلودگی ها از قبیل آب و ذرات و اطمینان کامل از عملیات تصفیه، مجدداً روغن بازیافتی به مخازن تمیز برای استفاده مجدد منتقل  می شود.

وی گفت: با تهیه و نصب مخزن برای جمع آوری روغن های دور ریز و تصفیه و استفاده مجدد از آنها، سالانه از هدر رفتن حدود دو هزار لیتر روغن جلوگیری می شود که مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  صرفه جویی اقتصادی برای این شرکت داشته است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x