تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
0

عملیات راه اندازی سیستم هوادهی و تهیه هوای خشک باس بارهای ژنراتورهای نیروگاه اول سد و نیروگاه شهید عباسپور اجرا شد

  • کد خبر : 4468
  • 13 آذر 1401 - 12:50
عملیات راه اندازی سیستم هوادهی و تهیه هوای خشک باس بارهای ژنراتورهای نیروگاه اول سد و نیروگاه شهید عباسپور اجرا شد
مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از اجرای عملیات راه اندازی سیستم هوادهی و تهیه هوای خشک باس بارهای ژنراتورهای نیروگاه اول خبر داد.

به گزارش سدپرس، فرزاد جونعلی وند با اعلام این خبر اظهار کرد: برای انتقال توان تولید الکتریکی از ژنراتورهای نیروگاه به ترانس های قدرت نیاز به باس بار و باسداکت است.

وی افزود: هنگامی که ژنراتور برای مدت زمان زیادی خاموش باشد و جریانی از باس بارها عبور نکند، هوای رطوبت دار محیط وارد باسداکت ها شده و باعث کاهش شدید مقاومت اهمی مقره های باس بارها می شود و تا هنگام برطرف شدن کامل رطوبت آن امکان استارت واحد نیست که این رطوبت گیری حداقل به دو روز کاری زمان لازم دارد.

جونعلی وند ادامه داد: به همین منظور برای جلوگیری از این وقفه و کاهش خسارت اقدام به راه اندازی سیستم هوادهی و تهیه هوای خشک با استفاده از تانک ۱۴ هزار لیتری هوادهی توربین و حذف کامل کمپرسورهای باس بار ها کردیم.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور بیان کرد: در سنوات گذشته در اثر نشتی داکت ها در فصل سرما و نفوذ رطوبت به محیط ، کاهش مقاومت اهمی باس بارها به زمین و نبود استارت به موقع واحد رخ می داد که نصب این سیستم هوادهی باعث شد با استفاده از هوای خشک تولید شده رطوبت باسداکت ها همیشه پایین نگه داشته شده و واحد بدون تأخیر آماده ی استارت و تحویل به شبکه برق سراسری شود.

جونعلی وند گفت : مهم ترین مزایای این عملیات کاهش هزینه های سرویس و نگهداری کمپرسورها هوادهی در اثر حذف کامل آنها ، بالابردن ضریب آمادگی واحد برای استارت به صورت آنی، حذف جریمه های تأخیر در استارت به موقع واحد و کاهش هزینه نیروی انسانی است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x