تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

عملیات بازرسی از تونل آبرسانی واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد

  • کد خبر : 4346
  • 06 آذر 1401 - 14:41
عملیات بازرسی از تونل آبرسانی واحدهای ۷ و ۸ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور انجام شد
مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از عملیات بازرسی تونل آبرسانی واحد های هفت و هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد.

به گزارش سدپرس، فرزاد جونعلی وند با اعلام این خبر گفت: سیستم آب بر نیروگاه دوم متشکل از دو رشته تونل و شفت تحت فشار است که هر یک از آنها در ورودی نیروگاه با احداث یک انشعاب آب را از طریق منیفولدهای بالادست به چهار واحد نیروگاه انتقال می دهند.

وی افزود: به همین منظور برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی نظیر ایجاد خسارت و صدمات به واحدهای نیروگاهی همزمان با اورهال سالیانه واحدها بازرسی از تونل آبرسانی در دستور کار قرار گرفت.

جونعلی وند ادامه داد: باتوجه به طول ۱۷۵ متری تونل مذکور و صعب العبور بودن و شرایط سخت دسترسی به مسیرتونل جلسات فنی با کارشناسان معاونت پایداری  برگزار و بر رعایت تمامی مسائل ایمنی تأکید شد.

وی بیان کرد: سپس با نصب استابلاگ ها راه ورود آب به تونل مذکور را مسدود کرده و با استفاده از جرثقیل سقفی موجود توسط سبد مخصوص به پشت دریاچه رسیده و پس از رسیدن تیم اجرایی به ابتدای مسیر تونل آبرسان اقدام به گشایش مسیر و احداث مسیر های دسترسی برای فیلمبرداری از محل های آسیب دیده ی احتمالی صورت پذیرفت که در این عملیات موفقیت آمیز هیچ گونه تخریب و یا خوردگی مشاهده نشده و در پایان تیم عملیاتی از دریچه شماره هفت خارج شدند.

به گزارش سدپرس، نیروگاه دوم سد شهید عباسپور در کرانه چپ ساختگاه سد و در فاصله ۱۲۴ متری پائین دست دریاچه آن به صورت زیرزمینی ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=4346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x