تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
1

صرفه جویی ۸ میلیارد ریالی در ساخت و بازسازی قطعات نیروگاه بندرعباس

  • کد خبر : 3435
  • 17 مهر 1401 - 9:47
صرفه جویی ۸ میلیارد ریالی در ساخت و بازسازی قطعات نیروگاه بندرعباس
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از صرفه جویی ۸ میلیارد ریالی درپی ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت پرشر برای اولین بار در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه سدپرس، داریوش محمودی عنوان کرد: باتوجه به وضعیت نامساعد لوله‌های کندانسور واحدها و همچنین افت شدید خلا ناشی از گرفتگی این قطعات، که منجر به کاهش محسوس بار تولیدی می‌شود، شستشوی لوله‌های کندانسور، با دستگاه جت‌پرشر با فشار بالا در تعمیرات دوره‌ای واحدها انجام می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در سال‌های گذشته نیروگاه بندرعباس با اجاره این‌ دستگاه اقدام به جت لوله‌های مبدل می‌کرد که هزینه زیادی را به همراه داشت در همین راستا و باهدف صرفه‌جویی و کاهش هزینه، نسبت به ساخت و بازسازی قطعات آن، در داخل کشور اقدام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان‌کرد: با ساخت قطعاتی مانند پلانجر، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها، سوپاپ‌ها و فنرهایی با قطرهای مختلف در این دستگاه، بالغ بر ۸۰ درصد صرفه‌جویی ریالی انجام شد.

وی تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که علاوه بر تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخش زیادی از قطعات موردنیاز را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی، ساخت و بازسازی می کند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x