تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
2

روابط‌عمومی‌ها سختی تولید برق نیروگاه‌ها را به تصویر بکشند

  • کد خبر : 3177
  • 09 شهریور 1401 - 13:52
روابط‌عمومی‌ها سختی تولید برق نیروگاه‌ها را به تصویر بکشند
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: روند تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی‌ با شرایط دشواری همراه است و همکاران ما بی‌وقفه در تلاشند تا خللی در تامین برق مورد نیاز هموطنانمان ایجاد نشود. بنابراین روابط‌عمومی‌های صنعت برق حرارتی بایستی این اقدامات را به خوبی برای مشترکان به تصویر بکشند.

به گزارش شبکه خبری سدها و نیروگاهای ایران (سد پرس)و به نقل از برق نیوز، عبدالرسول پیشاهنگ، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در چهارمین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی صنعت برق حرارتی با اشاره به نقش بسیار اثرگذار روابط‌عمومی‌ها در ارتقای جایگاه هر سازمانی، گفت: امروزه در دنیا شغل روابط‌عمومی در لیست برترین مشاغل سخت و پر استرس قرار گرفته است، اما در صنعت برق حرارتی با توجه به محیط کار واحد‌های نیروگاهی طبیعتا فعالیت در بخش روابط‌عمومی از سختی بیشتری برخوردار است.

 

پیشاهنگ تاکید کرد: روند تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی با شرایط دشواری همراه است و همکاران ما در تمامی روز‌های سال به صورت ۲۴ ساعته در محیط‌هایی با دما و رطوبت بسیار بالا در تلاشند تا خللی در تامین برق مورد نیاز هموطنانمان ایجاد نشود.

 

مدیرعامل برق حرارتی ادامه داد:، اما با وجود دشواری‌های موجود در این عرصه بخش زیادی از جامعه اطلاعی از فرایند سخت تولید برق ندارند، بنابراین روابط‌عمومی‌های صنعت برق حرارتی بایستی این اقدامات را به خوبی برای مشترکان به تصویر بکشند چرا که اطلاع مردم از دشواری‌های تولید برق موجب خواهد شد تا در مصرف این حامل انرژی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 

وی بر لزوم استفاده از ابزار‌های نوین برای اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته در این صنعت تاکید کرد و گفت: امروزه بهره‌مندی از چنین ابزار‌هایی به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده روابط‌عمومی‌ها شناخته می‌شود که بایستی توجه ویژه‌ای به برخورداری از ابزار‌های نوین ارتباطی و الکترونیکی داشته باشیم.

 

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: در شرایطی که شاهد پیشرفت بسیار سریع فناوری و هم گیرشدن استفاده از فناوری‌های نوین در سراسر جهان هستیم نباید از روش‌های سنتی برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم. مطمئنا حرکت در این مسیر موجب خواهد شد که در دنیای ارتباطات جایگاهی برای خود نداشته باشیم.

 

پیشاهنگ ادامه داد:، اما در این میان نباید تنها به تامین تجهیزات مورد نیاز این بخش اکتفا کنیم و اگر مهارت کافی برای استفاده از ابزار‌های یاد شده را نداشته باشیم طبیعتا هیچگاه به یک روابط‌عمومی دیجیتال مبدل نخواهیم شد؛ بنابراین بایستی توجه ویژه‌ای نیز به امر آموزش و ارتقای تخصص و دانش همکاران روابط‌عمومی‌های صنعت برق حرارتی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت توسعه ظرفیت تولید برق کشور، یادآور شد: در طی یک سال اخیر بیشتر از سه هزار مگاوات واحد جدید نیروگاهی وارد مدار شده و به زودی حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات پروژه دیگر نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

 

پیشاهنگ ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی موجود از طریق اجرای طرح‌های ارتقای توان و رفع محدودیت تولید واحد‌های گازی، سیکل‌ترکیبی و بخاری بیش از هزار مگاوات افزایش یافته است تا بدین ترتیب در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش پنج هزار و ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی باشیم.

 

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه دست‌یابی به این دستاورد در تاریخ صنعت برق کشورمان بی‌سابقه بوده است، گفت: صنعت برق حرارتی ۸۳ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده است و این واحد‌ها هم اکنون ۹۵ درصد انرژی مورد نیاز مشترکان صنعت برق را تولید می‌کنند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.