تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

رفع نشتی توربین واحد ۲ نیروگاه مارون

  • کد خبر : 11350
  • 16 بهمن 1402 - 14:39
رفع نشتی توربین واحد ۲ نیروگاه مارون
معاون بهره برداری و مهندسی سد و نیروگاه مارون سازمان آب و برق خوزستان از پایان عملیات رفع نشتی آب و روغن توربین واحد ۲ نیروگاه مارون توسط مهندسان و تکنسین های فنی شرکت خبر داد.

به گزارش سد پرس ،مهدی درویش پسند” با اشاره به وقوع نشتی آب در لوله های بالانس توربین و نشتی روغن در یاتاقان توربین گفت: وقوع نشتی آب باعث خوردگی در لوله های بالانس بالای هدکاور شده که با توجه به محل نشتی نیاز به دمونتاژ کل مجموعه یاتاقان برای ایجاد دسترسی به این لوله ها جهت تعمیر می باشد .

 

وی افزود: از طرفی خرابی آب بند مخزن روغن یاتاقان توربین نیز باعث ایجاد نشتی روغن شده که به دلیل نیاز به کارکرد واحد در پیک تابستان، رفع نشتی به زمان تعمیرات سالیانه موکول شد.

 

براین اساس با برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری مدیریت و کارشناسان بخش های بهره برداری، تعمیرات و دفتر فنی نیروگاه های معاونت سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان، واشر مشابه نمونه خارجی توسط شرکت پرتو امید ساخته شده و زمان مناسب برای رفع مشکل به اورهال سالیانه واحد ۲ نیروگاه اضافه شد.

 

مهدی درویش پسند عنوان کرد: عملیات دمونتاژ یاتاقان، جوشکاری لوله های بالانس، تعویض واشر کاور مخزن روغن یاتاقان و مونتاژ یاتاقان توربین ظرف یک هفته توسط واحد تعمیرات نیروگاه و پیگیری کارشناسان دفتر فنی و همکاری واحدهای بهره برداری و تدارکات انجام شد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=11350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x