تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

تعمیرات ۲۱ واحد گازی نیروگاه ری آغاز شد

  • کد خبر : 3465
  • 20 مهر 1401 - 12:12
تعمیرات ۲۱ واحد گازی نیروگاه ری آغاز شد
مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به آغاز عملیات تعمیرات واحدهای این نیروگاه گفت: در فصل تعمیراتی امسال ۲۱ واحد گازی این نیروگاه برای بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده می شود.

به گزارش سدپرس، حمید بادرستانی در این باره اظهار کرد: نیروگاه ری در نیمه دوم سال جاری و از اواسط مهرماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه‌ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

مدیر عامل نیروگاه ری افزود: مطابق برنامه از پیش تعیین‌شده، ۶ تعمیرات اساسی، سه بازدید قسمت‌های داغ و ۱۲ بازدید محفظه احتراق برای واحدهای گازی متنوع در نظر گرفته شده است به‌گونه‌ای که ۲۱ واحد گازی این نیروگاه برای بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده خواهد شد.

بادرستانی بیان کرد: بازدید و تعمیرات پیش‌گیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تامین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند این نیروگاه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: از آنجایی‌که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و این امر بازدهی تولید واحدها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، طبیعتا با انجام به‌موقع تعمیرات به میزان قابل توجهی شاهد افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار خواهیم بود.

مدیرعامل نیروگاه ری تصریح کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ، تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان‌ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست‌های غیرمخرب بر روی روتور و پره‌های توربین، تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و… انجام می شود.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x