تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
2

تعمیرات واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید رجایی آغاز شد

  • کد خبر : 3952
  • 22 آبان 1401 - 14:17
تعمیرات واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید رجایی آغاز شد
معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: تعمیرات گسترده واحد شماره ۲ نیروگاه شهید رجایی با توان نامی ۲۵۰ مگاوات کلید خورد.

به گزارش سدپرس، جواد دوستی با اعلام خروج واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برای انجام تعمیرات اساسی بیان کرد:  بر اساس جدول زمان بندی اعلام شده، واحد شماره ۲ بخاری این نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات برای اجرای برنامه های گسترده ی تعمیرات اساسی از مدار تولید برق خارج شد.

وی افزود: در نیمه دوم هر سال، به دلیل کاهش میزان تقاضای انرژی الکتریکی از سوی مصرف کنندگان و به دنبال آن کاهش نیاز به تولید در شبکه برق، واحدهای نیروگاه ها برای کسب آمادگی برای تامین برق در ایام اوج مصرف تابستان از مدار تولید، خارج و مورد تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره ای قرار می گیرند.

دوستی با اشاره به برنامه های تعمیراتی در واحد شماره ۲ بخاری گفت: در انجام تعمیرات اساسی واحد شماره ۲ بخاری، فعالیت های گسترده ای در حوزه های توربین و بویلر از سوی متخصصان به انجام می شود که تعمیر توربین « HP-IP» و توربین« LP »، ژنراتور و سیستم تحریک بخشی از این برنامه ها است.

به گزارش سدپرس، نیروگاه شهید رجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور با تولید سالانه بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی، برق حدود ۵/۳ درصد از نیاز مردم را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=3952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x