تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3

تعمیرات سالیانه واحد های شماره ۵ و ۶ نیروگاه کارون۳ آغازشد

  • کد خبر : 1619
  • 21 دی 1400 - 12:43
تعمیرات سالیانه واحد های شماره ۵ و ۶ نیروگاه کارون۳ آغازشد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد ونیروگاه کارون ۳ از آغاز تعمیرات سالیانه واحد های شماره ۵ و ۶ این نیروگاه خبرداد.

به گزارش سدپرس، “سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر گفت: بازرسی های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه ی صنعتی محسوب می شود تا جایی که انجام صحیح این بازرسی ها می تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات ان مجموعه موثر باشد.

وی تشریح کرد: به دلیل اهمیت نیروگاه کارون ۳ در شبکه برق کشور، این عملیات می بایستی بر اساس استاندارهای نیروگاههای برق آبی با دقت کامل و برنامه ریزی مناسب صورت گیرد که در راستای انجام آن بتوان طبق برنامه زمان بندی شده و هماهنگی های به عمل آمده، واحدهای ۵ و۶ این نیروگاه از مدار خارج ، تا اورهال کامل آنها در بازه زمانی مشخص شده انجام شود.

” رضا پورسعید ” معاون فنی و مهندسی نیروگاه کارون ۳ با بیان اینکه، تعمیرات سالیانه واحدهای مذکور در پنج بخش مکانیک و هیدرومکانیک، ابزار دقیق، الکتریک ، کالیبراسیون و کنترل پایداری در حال انجام می باشد، افزود: مهمترین اقداماتی که در برنامه تعمیرات سالیانه این دو واحدها انجام خواهد شد،میتوان به بازرسی ژنراتور و ترانس های قدرت ، نصب ویج های طرح جدید ،، بازرسی از تجهیزات توربین، گاورنر، شیرپروانه ای، تصفیه روغن تجهیزات، کالیبراسیون تجهیزات ابزاردقیق ، سرویس شیر آلات ، سرویس و تست عملکرد دریچه های بدنه سد و بر طرف کردن گزارش نقص ها اشاره کرد.

گفتنی است، هدف از این اقدامات پیشگیرانه، میتواند در جهت بالا بردن راندمان نیروگاه و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات در یک دوره یک ساله بسیار موثر باشد.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=1619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x