تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0
درکوتاه ترین زمان ممکن صورت گرفت:

انجام تعمیرات غیرمترقبه در واحد شماره سه بخار نیروگاه اصفهان

  • کد خبر : 9666
  • 04 شهریور 1402 - 21:49
انجام تعمیرات غیرمترقبه در واحد شماره سه بخار نیروگاه اصفهان
واحد شماره سه بخار به ظرفیت۱۲۰مگاوات با تلاش متخصصان نیروگاه اصفهان در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر و مجددا به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری سد ها و نیروگاه های ایران (سد پرس)، حسین امنیه مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان، در خصوص بازگشت دوباره واحد شماره سه این نیروگاه بیان داشت: واحد شماره سه بخار این نیروگاه به ظرفیت ۱۲۰مگاوات که به دلیل ترکیدگی لوله سوپرهیتر بویلر واحد ۳ از مدار تولید خارج شده بود در کوتاه ترین زمان ممکن توسط متخصصین نیروگاه اصفهان، تعمیر و این واحد مجددا به شبکه سراسری پیوست.

وی گفت: در اثر ترکیدگی لوله متصل به هدر خروجی سوپرهیتر اولیه واحد شماره ۳ صبح روز سه شنبه مورخ ۳۱ مردادماه به صورت اضطراری این واحد بخار از مدار خارج گردید.

امینه خاطرنشان کرد: انجام این نوع تعمیرات با توجه به گرم بودن هوای محیط برای خنک سازی کوره ، حداقل به ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد ولی با توجه به ضرورت تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن در پیک تابستان و جلوگیری از خاموشی، علیرغم وجود خطر کار در دمای بالای ۷۰درجه سانتی گراد؛ متخصصین این نیروگاه با تلاش خود فرآیند تعویض لوله معیوب را در کمتر از ۲۶ ساعت به انجام رسانیده که این امر باعث شد واحد مذکور مجدداً به مدار تولید باز گردد.

گفتنی است: نیروگاه اصفهان دارای پنج واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان اسمی تولید ۸۳۵ مگاوات برق است.

لینک کوتاه : https://sadpress.ir/?p=9666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x