به گزارش سدپرس : مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص افزود: این الگو پس از ابلاغ به دستگاهها، جایگزین برنامههای اصلاح نظام اداری پیشین خواهد شد و با این کار جهتگیری اصلی تحول نظام اداری در کشور، اصلاح فرایندهای ارائه خدمات برمبنای یکپارچه سازی سامانه های ارائه خدمات و حکمرانی داده مبنا در دولت خواهد بود.
به گفته وی تاکنون ۶۰۰۰ خدمت شناسهدار در دولت احصا شده است و دستگاههای اجرایی به منظور اجرای تحول نظام اداری میبایست ضمن تبیین خدمات اولویتدار خود، شاخص هایی چون بهرهوری، فراوانی خدمت، سنجش میزان رضایت مردم از نحوه دریافت خدمات و شناسایی و مقابله با گلوگاههای فساد را در برنامههای خود مورد توجه قرار دهند.
محمدزاده در پایان خاطر نشان کرد: انتظار میرود هر دستگاه حدود ۲۰ درصد از خدمات خود را از طریق اجرای فرایند این الگو پس از عارضه یابی در مسیر اصلاح فرایند و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات سوق دهد.